Om optimaal gebruik te maken van deze hoge Page Rank zijn er een aantal handigheidjes.
Zorg voor een openbaar profiel
Wat is het nut van een profiel als niemand het mag zien? Een niet-openbaar profiel wordt alleen gezien door eerstegraadscontacten, wordt niet gevonden door Google en levert jou als LinkedIn gebruiker waarschijnlijk weinig meerwaarde. Maak je profiel dus openbaar.Zorg voor een herkenbare LinkedIn naam
Als jouw LinkedIn-naam bijv. linkedin.com/in/io23jr94323z68 is is het zaak die naam snel te veranderen: Zorg dat jouw eigen naam in je LinkedIn naam staat. Mijn LinkedIn naam is bijvoorbeeld http://nl.linkedin.com/in/ellenschiffeleers/ Geen twijfel over wie ik ben...Je kunt deze naam zelf veranderen via het instellingen menu, profiel / profiel bewerken, en vervolgens onder je foto de URL aanpassen.
En heet je toevallig Janssen en is de LinkedIn URL Janssen al geclaimed? Neem dan je initialen of je woonplaats op in je LinkedIn naam.
Zorg voor een goede koptekst
De standaard-koptekst is een kopie van dat wat je hebt ingevuld bij werkervaring-huidige baan. Aangezien de koptekst in beeld komt bij zoekopdrachten wil je daar wellicht wel een andere tekst hebben dan gewoon je huidige functienaam. Kies in de koptekst voor je Personal Brand- waar wil je voor gekend en gevonden worden. De meeste mensen zijn op LinkedIn niet op zoek naar een partner of eigenaar, maar heel vaak wel naar een accountant, personeelsmanager of tekstschrijver. Je hebt maximaal 140 tekens om te spelen met deze koptekst. Wees hier niet verlegen of bescheiden; dit is jouw visitekaartje!Zorg voor links naar je eigen website
Je kunt in je LinkedIn profiel 3 links naar jouw site, produkt of merk maken. Geef je link met behulp van de optie 'anders' een herkenbare naam, waardoor Google en de zoekers je direct vinden:Gebruik trefwoorden
Je Linkedin profiel bevat tal van velden waar je trefwoorden en zoekwoorden kunt gebruiken. Hoe meer relevantie, hoe meer kans je hebt om door de interne zoekmachine van LinkedIn en door externe zoekmachines als Google als antwoord bij een zoekopdrachten worden gevonden. Gebruik dus goede zoekwoorden in je profielkop, persoonlijke interesses, samenvatting, functietitel, en loopbaangeschiedenis. Je mag bijvoorbeeld 2000 tekens gebruiken in de velden Samenvatting en Functiebeschrijving, en 500 tekens in het het veld Specialties: gebruik die ruimte, en gebruik hem goed!Op deze manier ben je vindbaar in LinkedIn en in Google.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten