woensdag 6 maart 2013

Workshop Personal Branding op 20 juni 2014



personal branding
Word je steeds weer voor hetzelfde gevraagd, terwijl je zoveel meer kan? Zie je soms de kansen niet , of zien ze jou niet?

Misschien is het tijd om eens stil te staan bij het beeld dat je neerzet tegenover anderen van jezelf als professional; je ‘Personal Brand’.  Personal Branding betekent dat je jezelf als merk beschouwt en dat je jezelf ook consequent als dat merk presenteert.  Welke unieke mix van kenmerken bepaalt jouw professionele gezicht? En hoe ga je dat merk vervolgens marketen?

Ben je nieuwsgierig naar hoe je een Personal Brand zou kunnen ontwikkelen en je persoon of bedrijf daarbij kunt marketen? Schrijf je dan in voor deze interactieve workshop, met daarin de volgende onderdelen:

Inleiding over de uitgangspunten van Personal Branding
Zelfanalyse: Talenten, Ambitie en Passie
Imago-analyse: imago-verkenning aan de hand van persoonlijke presentatie, website en eventueel beschikbaar social media profile
Marktanalyse: voor wie, waar en wanneer?
Eerste aanzet naar Impact: Elevator Pitch

Workshop:            Personal Branding
Deelnemers:          maximaal 12
Door:                    Ellen Schiffeleers en Tessa van Mourik
Datum:                  vrijdag 20 juni 2014
Tijd:                      9.30-16.30 uur
Lokatie:                 Maastricht
Kosten:                 150 € excl. BTW, excl. catering
Inschrijven:            ellen@barcavela.nl 
Telefoon:               06-11131744 


Creatieve Concepten Ontwikkelen


Soms is het tijd om eens even pas op de plaats te maken en weer bewust te bedenken WAT ik wil, en HOE ik dat wil. Ik vind het dan ook erg leuk dat ik volgende week een cursus ga volgen bij Gregor Wintgens, die mij daar hopelijk heel veel in kan leren. En mocht er iets moois uitkomen, dan laat ik dat zeker weten!

flyer.achterkant

woensdag 6 februari 2013

Aandacht krijgen en vasthouden



In een interactieve en visuele maatschappij zoals de onze zullen we allemaal regelmatig presentaties moeten houden. Voor iedereen geldt daarbij steeds weer: Hoe houd ik de aandacht vast tijdens de presentatie ?

Door mijn oude literatuur bladerend kwam ik deze tips uit de vorige eeuw tegen; de flanelborden en overheadsheets heb ik uit de opsommingen gehouden, maar ook in de pré-powerpoint tijd was er al heel wat bekend over "wetten" die van toepassing zijn voor de aandacht van de toehoorders.

• Een sterke "stimulus" krijgt meer aandacht dan een zwakke, bijvoorbeeld: de koffiejuffrouw krijgt meer aandacht dan de spreker;

• Een vertrouwde "stimulus" wordt verkozen boven een onbe­kende, breng dus nieuwe informatie in verband met wat reeds bekend is;

• Een geordend geheel houdt beter de aandacht vast, zorg dus voor een duidelijke (zichtbare) structuur;

• Een grotere stimulus trekt meer aandacht dan een kleine, houdt hiermee rekening bij bewegingen, zoals bijvoorbeeld aanwijzen;

• Bewegingen vallen meer op dan stilstaande zaken, breng dus beweging aan, niet alleen met uw lichaam maar ook bijvoorbeeld veranderingen in uw spreektempo en toon­hoogte.

Meer weten of meer oefenen? kom een keer naar een workshop bij Barcavela:  www.barcavela.nl 

Wil je mijn artikel opnemen in een website/blog, tijdschrift of ander medium? Leuk! Dan vraag ik je wel mij hierover te informeren én de volgende tekst op te nemen: "Door Ellen Schiffeleers, business coach/trainer voor zelfstandige professionals. Ga naar www.barcavela.nl : "Barcavela, slimme mensen wijzer maken".

Ook leuk, wil je vooral weten hoe het NIET moet, kijk dan eens even naar het filmpje Death by Powerpoint via YouTube.


dinsdag 5 februari 2013

Eigenschappen van sterke vrouwen


Tijdens een workshop over sterke vrouwen  werd aan meer dan 20 vrouwen gevraagd wat maakt dat zij bepaalde vrouwen sterk vinden; wat moeten ze doen, vinden of zijn?

De sterke vrouw staat haar mannetje
Sterke Vrouw
Een korte inventarisatie leverde de onderstaande lijst met eigenschappen op (hier op alfabetische volgorde weergegeven).

Andere wegen zoeken
Anderen iets gunnen
Confronteren
Doorzetten
Een plan hebben
Het beste uit anderen halen
Hulp durven vragen
Humor
Iets voor anderen betekenen
In jezelf geloven
In verbinding met anderen
Keuzes maken
Kwetsbaar durven zijn
Lef hebben
Moedig
Nee durven zeggen
Niet te bescheiden
Onafhankelijk
Op eigen benen staan
Positiviteit
Risico’s durven nemen
Ruimte voor zichzelf
Stabiel
Tevreden
Veerkracht
Verantwoordelijkheid
Vrouw blijven
Weten wat goed voor je is en dat ook doen
Weten wat je wil
Zelfkennis
Zelfstandig
Zichzelf blijven


Meer doen met jouw vrouwelijke kracht?
Welke eigenschappen herken jij bij jezelf?
Wat ga je met deze kracht doen om jouw steentje bij te dragen?
Welke eigenschappen zou je nog meer willen ontwikkelen?

Neem contact op met Barcavela voor coaching of training op maat, en hoor referenties van organisaties, managers en teamleden die meer zijn gaan doen met hun vrouwelijke kracht. www.barcavela.nl 

Wil je mijn artikel opnemen in een website/blog, tijdschrift of ander medium? Leuk! Dan vraag ik je wel mij hierover te informeren én de volgende tekst op te nemen: "Door Ellen Schiffeleers, business coach/trainer voor zelfstandige professionals. Ga naar www.barcavela.nl : "Barcavela, slimme mensen wijzer maken".



maandag 4 februari 2013

financieel adviseur moet praten met zijn klanten

Ik zou willen dat alle bank-klanten die ik de afgelopen jaren getraind heb ook dit artikel in de economische bijlage van de Volkskrant van 2 februari zouden lezen:





















Een pleidooi voor goed luisteren naar je klanten, en écht geïnteresseerd zijn in de mensen aan de overkant van de tafel. Een oproep om vragen te stellen die de klant inzicht in zichzelf geven.

Met veel plezier zijn we nu sinds 2009 bij een aantal grote banken bezig om de omslag te maken van produktverkopers naar financiële adviseurs met prominent oog voor het klantbelang. Ik ondersteun Van der Heijden dan ook helemaal in zijn stelling "Een goede adviseur ..is net als een dokter iemand die ervoor moet zorgen dat hij uw vertrouwen verdient, zodat u later geen buikpijn krijgt van zijn woekerpolis"

lees het hele artikel op www.volkskrant.nl/../archief/../Goed-luisteren.dhtml

zondag 3 februari 2013

jouw droombaan












Het kan nooit kwaad om groot te dromen, en soms komen dromen echt uit.


LinkedIn heeft onderzoek gedaan naar coole carrières, en kwam erachter dat bijna een op de drie LinkedIn leden op dit moment het werk van zijn jeugddromen heeft, of werkt in een aanverwant gebied.

Wil je weten hoe jij ook die droombaan kunt vinden; klik hier voor het artikel waarin LinkedIn tips geeft.


Maar als het als kind jouw droom was om Olympisch atleet te worden (de baan waar blijkbaar de meeste Amerikaanse jongetjes van dromen) dan moet je misschien toch ook nog een back-up plan hebben. Alhoewel: in hetzelfde artikel staat ook een mooi stukje over een blinde man die er altijd van gedroomd had om piloot te worden. Door na te gaan wat er voor hem zo aantrekkelijk was aan piloot zijn kon hij andere opties die samenvielen met zowel zijn passies en talenten vinden. Deze blinde man werd uiteindelijk projectmanager voor een vooraanstaand bedrijf waar zijn vaardigheden rondom het stimuleren van samenwerking en zijn grote instinct voor prioriteiten leidden tot een succesvolle carrière.


vrijdag 1 februari 2013

nietszeggende maar veelgebruikte zoektermen




Als zelfstandig professional ben JIJ het gezicht van jouw onderneming.  
Wil je
- je onderscheiden in de markt?
- herkend worden door potentiële opdrachtgevers?
- bouwen aan je merk?
- zorgen dat je kwaliteiten gezien worden?

Dan maak je natuurlijk gebruik van LinkedIn om een online beeld van jezelf neer te zetten.

Maar ben je wel onderscheidend genoeg? Of ben jij een van de miljoenen 'creatieve'en 'gemotiveerde'professionals die op LinkedIn te vinden zijn. Val op door deze veelgebruikte begrippen te koppelen aan projecten die je hebt gedaan: Verwijzen naar concrete voorbeelden van het creatieve werk dat je hebt gedaan is veel  overtuigender dan alleen de vermelding 'creatief professional'

Bijgaand een persbericht waarin LinkedIn de 10 meeste gebruikte buzz-woorden van 2012 noemt: kik hier