dinsdag 9 april 2013

Het netwerk van mijn netwerk

Vroeger kende ik een aantal mensen maar had geen idee wie zij allemaal weer kenden.
Tegenwoordig heb ik met LinkedIn, Facebook en Twitter een veel duidelijker beeld van het netwerk van mijn netwerk.

Als privépersoon kan ik op die manier de kennis van mijn vrienden gebruiken door vragen te stellen op bijvoorbeeld Twitter



Maar zakelijk kan ik er zeker ook voordeel van hebben:

Als ik zaken wil doen met een bedrijf kan ik op LinkedIn heel makkelijk zien of ik mensen binnen dat bedrijf ken, of dat mensen die ik ken hun kennen (tweedelijnscontacten), Als ik iets wil doen met Sphinx bijvoorbeeld, zie ik dat ik direct en indirect contacten heb binnen dit bedrijf:













Ook kan ik gebruik maken van het feit dat mensen goede ervaringen met mijn dienstverlening delen met hun netwerk. Op LinkedIn heb je bijvoorbeeld aanbevelingen: als mensen die ik vertrouw iemand aanbevelen heeft dat veel meer waarde dan welke dure advertentie dan ook"


















Op Facebook kunnen mensen fan worden van je bedrijf, waardoor hun netwerk kan zien dat zij achter jouw dienstverlening staan:












Wil je gewoon de Gouden Gids blijven gebruiken, prima, vooral doen.
Maar wil je zakelijk gevonden worden, investeer dan in een netwerk dat jou aanbeveelt!

PS Je mag mij dus ALTIJD aanbevelen :-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten