woensdag 17 april 2013

moet ik dit nu doen?










Vraag jij je regelmatig af of je wel optimaal effectief bent? Of je je tijd besteed aan zaken die echt relevant zijn? Of je je schaarse tijd wel efficiënt gebruikt?

Eigenlijk zijn er daarbij 5 simpele vragen:
MOET ik dit nu doen?
moet IK dit nu doen?
moet ik DIT nu doen?
moet ik dit NU doen?
moet ik dit nu DOEN?

Verzekeraar Achmea kwam erachter dat haar medewerkers veel tijd besteden aan zaken die zij 'niet nu moeten doen' . Een van hun opvallendste acties is dat Achmea nu een week lang het vergaderen heeft verboden: een week lang mogen medewerkers niet op vaste tijden met een vast aantal mensen aan de hand van een vaste agenda over vooraf vastgelegde zaken in een vast format overleggen. Uiteraard mogen zij wel 1:1 met elkaar van gedachten wisselen over de zaken die voor hun actueel en relevant zijn.

meer weten: http://www.nrc.nl/carriere/2013/04/15/bij-achmea-is-vergaderen-deze-week-verboden/

Ben jij optimaal effectief? Besteed jij je tijd aan zaken die echt relevant zijn? Gebruik je jouw tijd efficiënt?

Zelfstandigen kunnen deze vragen aan zichzelf stellen, en zelf actie nemen als hun effectiviteit beter zou kunnen worden. Als je voor een baas werkt vraagt het intrapreneurship om deze vragen voor jezelf te beantwoorden én vervolgens met je leidinggevende het gesprek hierover aan te gaan. Wellicht heeft die een andere visie op succes, randvoorwaarden of criteria, maar JIJ bent aan zet om het gesprek aan te gaan en open te houden.

Meer weten over Intrapreneurship? Neem gerust contact op met Barcavela, of neem wellicht deel aan een van de workshops van de Leergang Intrapreneurship die binnenkort van start gaat.

1 opmerking:

  1. Een sterke one-liner die ik goed ga kunnen onthouden en proberen toe te passen. MOET IK DIT NU DOEN? Dat levert mij zeker meer tijd, overzicht en focus op. Merci om dit te delen Ellen. Vriendelijke Groet Danielle Teheux

    BeantwoordenVerwijderen